Novinky

Facebook přichází s placenou verzí bez reklam

Společnost Meta, která vlastní sociální sítě Facebook a Instagram, oznámila, že v Evropě spustí placenou verzi těchto sítí bez reklam. Placená verze bude dostupná v průběhu roku 2024.

Cena předplatného pro uživatele v EU bude 9,99 eur měsíčně při platbě na webu a 12,99 eur měsíčně při platbě v mobilních aplikacích. Předplatitelé získají přístup k následujícím výhodám:

  • Bez reklam: Uživatelé nebudou zobrazovat žádné reklamy na Facebooku ani Instagramu.
  • Přednostní přístup: Předplatitelé budou mít přednostní přístup k novým funkcím a obsahu.
  • Exkluzivní funkce: Předplatitelé budou mít přístup k exkluzivním funkcím a obsahu, který nebude dostupný pro bezplatné uživatele.

Meta uvedla, že placená verze je reakcí na rostoucí obavy uživatelů ze soukromí a bezpečnosti. Reklamy jsou hlavním zdrojem příjmů společnosti Meta, ale také mohou být považovány za invazivní. Placená verze by měla Meta umožnit vydělávat peníze bez nutnosti zobrazovat reklamy.

Reakce na oznámení

Oznámení o placené verzi Facebooku vyvolalo různé reakce. Někteří uživatelé jsou nadšení z možnosti zbavit se reklam, zatímco jiní jsou znepokojeni tím, že by to mohlo vést k nižší kvalitě obsahu.

Analytik společnosti Gartner, Brian Blau, uvedl, že placená verze Facebooku může být úspěšná, pokud Meta nabídne dostatečné výhody pro předplatitele. “Pokud Meta dokáže nabídnout hodnotné funkce a obsah, které budou pro uživatele zajímavé, může placená verze být úspěšná,” uvedl Blau. “Pokud však Meta nabídne pouze základní funkce bez větších výhod, může být placená verze pro uživatele méně atraktivní.”

Meta bude muset počkat, jak budou uživatelé na placenou verzi reagovat. Pokud bude úspěšná, může být příkladem pro další společnosti, které vlastní sociální sítě.